کودک چقدر باید گوشت قرمز بخورد؟

کودک چقدر باید گوشت قرمز بخورد؟

 

باورهای مصرف کننده – پدر مادرها

این تصور رایج است که گوشت قرمز مغذی ترین غذا برای کودک است. علاوه بر این، راه حل اصلی برای پیشگیری از کم خونی و برای درمان سطوح پایین آهن در خون کودک است.

 

ترکیبات گوشت قرمز

گوشت قرمز منبع بسیار خوبی از پروتئین، آهن و سایر ریزمغذی ها مانند روی و ویتامین B12 است. برای کسانی که آن را مصرف می کنند، باید قسمت های کم چرب گوشت را ترجیح دهند. با این حال، در طول دهه گذشته، نگرانی‌ها در مورد ارتباط بین مصرف گوشت و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و به‌ویژه برخی از انواع سرطان، نگرانی‌هایی را در مورد محدودیت یا حذف آن ایجاد کرده است. مرغ و ماهی می توانند جایگزین گوشت قرمز شوند، در حالی که تخم مرغ و پنیر نیز منابع پروتئین و ریزمغذی های خاصی هستند.

با توجه به اینکه مهمترین عادات غذایی از دوران کودکی ایجاد می شود و همچنین با توجه به عادات والدین کم و بیش گوشت قرمز مصرف می کند، اهمیت اصلاح عادات و انتخاب های غذایی او به خوبی تشخیص داده می شود.

 

توصیه های بین المللی

طبق گفته صندوق جهانی تحقیقات سرطان، مصرف گوشت قرمز باید محدود شود. بنابراین اگر گوشت قرمز مصرف می کنید، نباید از 3 وعده کوچک در هفته تجاوز کنید. به طور خاص، توصیه مصرف 350-500 گرم را تعریف می کند. همچنین گفته شده است که گوشت قرمز لزوما بخشی از یک رژیم غذایی سالم نیست. بر این اساس برای مصرف گوشت قرمز فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس بیشترین محدودیت ممکن توصیه می شود. این دستورالعمل توسط گزارش سازمان بهداشت جهانی نیز تایید شده است.

علاوه بر مرغ، ماهی، تخم مرغ و پنیر، مواد مغذی گوشت را می توان از حبوبات و غلات سبوس دار نیز به دست آورد.

 

هر چند وقت یک بار کودک باید گوشت قرمز مصرف کند

در خاتمه، وقتی رژیم هفتگی کودک شامل 2 وعده ماهی، 1 وعده مرغ (یا برعکس)، 1 وعده حبوبات، 1 وعده ماکارونی و 1 وعده سبزیجات پخته شده باشد، در هفته فقط یک وعده برای گوشت قرمز باقی می ماند. در صورت نیاز به دلایل خاصی می توان مصرف گوشت را افزایش یا کاهش داد.

 

پیشنهاد

اطلاعات تغذیه ای و توصیه های رژیم غذایی نوزاد با توجه به گروه سنی شان به صورت کلی گفته شده است. زمان اضافه کردن غذاهای جامد به رژیم غذایی بچه ها با هم متفاوت است. حتما در مورد آن از متخصص اطفال بچه سوال شود.

منبع :babylino.gr

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.