شروع زندگی خوب با تغذیه مناسب

زندگی او را با ارائه پایه های تغذیه مناسب آغاز کنید

انتخاب پدر و مادر ها برای رژیم غذایی نوزاد در سلامت و وزن آن در آینده تاثیر گذار است.مطالعات نشان می دهد، شیر مادر برای بچه ها ریسک عفونت گوش، ویروس های عفونی معده و سرطان خون در دوران کودکی را کاهش می دهد. سرعت رشد بچه ها در سال اول زندگی شان زیاد است. تا پایان 6 ماهگی اکثر بچه ها وزنشان دو برابر و تا یک سالگی سه برابر می شود.

منحنی رشد، اطلاعات کافی در مورد رشد نوزاد به شما می دهد که این اطلاعات می تواند به شما برای از وزن گرفتن بیش از حد بچه کمک کند.  افزایش وزن بیش از حد در دوره ی ابتدایی زندگی نوزاد، ریسک چاقی را در کودکی افزایش می دهد. اما میزان شیر و مواد مغذی بچه را نباید به دلیل افزایش وزن کاهش داد.

 

* برنامه غذایی برای کودکان تا دو سال

هر بچه ای منحصر به فرد است و عادات غذایی خاص خودش را دارد. اما باید غذا ها و مواد مغذی مناسبی را انتخاب کنید تا تمام نیاز های لازم برای بچه را پوشش دهد، تا شما را از رشد کافی و شکل گیری اندام هایش مطمئن سازد.

* تا 6 ماهگی

در این دوره بچه تمام مواد مغذی که نیاز دارد را از شیر مادر می گیرد. اگر مادر تصمیم گرفت که دیگر به بچه شیر خودش را ندهد، شیر خشک مخصوص بچه نیز مناسب است. البته ما به شما شیر اورگانیک را توصیه می کنیم.

با توجه به مطلاعات صورت گرفته، شیر اورگانیک ریسک حساسیت را حذف یا کاهش می دهد. تا زمانی که بچه یکساله شود، به هیچ عنوان نباید از شیر گاو استفاده شود تا زمانی که بچه یکساله شود.

* 7 تا 10 ماهگی

اکثر بچه ها آمادگی اش را دارند تا غذای آماده شده شان را با دست بخورند. همچنین آنها آمادگی دارند تا آب را از ظرف مخصوص خود بنوشند. این فرآیند به بلوغ کودک کمک می کند.

* 10 تا 12 ماهگی

بچه می تواند قطعه های کوچک و لقمه های مواد غذایی پخته شده و نرم را بخورد.

*1 تا 2 سالگی

بچه ها کم کم میزان غذا خوردنشان بیشتر می شود. آنها می توانند سر میز با خانواده بنشینند و غذا بخورند. شما نباید از ادویه جات زیاد استفاده کنید. ریسک خفگی وجود دارد و شما باید دائما حواستان به بچه باشد.

 

پیشنهاد:

اطلاعات تغذیه ای و توصیه های رژیم غذایی نوزاد با توجه به گروه سنی شان به صورت کلی گفته شده است. زمان اضافه کردن غذاهای جامد به رژیم غذایی بچه ها با هم متفاوت است. حتما در مورد آن از متخصص اطفال بچه سوال شود.

منبع: www.babylino.gr

 

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.