هفته سی و سوم بارداری

هفته ی سی و سوم
سایز بچه: 43 سانتی متر
وزن بچه: kg2
شما به هفته ی 23 ام بارداری رسیده اید، وزن شما خود به تنهایی عامل سخت راه رفتن شماست.همچنین کم درد نیز از قبل بیشتر شده است و دائما حس خستگی دارید.
یک پاسخ وجود دارد:دراز بکشید و به آرامی شکمتان را نوازش کنید… آیا همه چیز بهتر نشد؟اسکلت نوزاد سخت خر و پوستش نرم تر شده است. مغذش بزرگتر شده است و تقریبا محیط سرش نزدیک به3/1 cm در این هفته شده است. استخوان های جمجه هنوز کمی نرم می باشد، که این امر کمک می کند زمان زایمان راحت تر به دنیا آید. البته این استخوان در دوران اولیه ی خردسالی کامل خواهد شد.
آیا می دانستید؟
این حس خستگی طاقت فرسا با وجود تمایل ناخود آگاه به خرید و انجام کارهای خانه عجیب نیست؟ نگران نباشید، این یک امر طبیعی است و برای اکثر زنان باردار اتفاق می افتد. هرچه بیشتر حس ناتوانی را داشته باشید، غریزه مادری شما بیدار می شود. هرچه جلو تر می رویم افکار زایمان شما را رها نمی کند ، سعی کنید ریلکس باشید و تمام قدرتتان را برای زمان زایمان نگه دارید.
چند هفته قبل از زایمان ، به دلیل جمع شدن آب در زیر پوستتان، وزنتان بیشتر می شود. همچنین ورم سینه هایتان که البته فقط ورم نیست و بافت های چربی نیز می باشد. سپس یک سوتین راحت و خوب تهیه کنید. ممکن است حس ورم و بی حسی را در انگشتان و مچ دستتان حس کنید، برای راه حلی ساده و موقت بهتر است از مچ بند و یا بالش کوچک در زیر دستتان استفاده کنید ولی اگر از دستتان زیاد کار می کشید مثلا پشت کامپیوتر تایپ می کنید حتما بین کارتان، استراحت های کوتاه بگیرید، اگر بعد از زایمان این درد ها باقی ماند، حتما به متخصص مراجعه فرمایید.
و حالا یک مطلب به درد بخور برای زایمان: آیا می دانید اپیدورال چیست؟ در واقع همان بیهوشی موضعی است، ما به شما ضررها و مزایا این روش را می گوییم. مزایا: به طور کامل بی درد (چون پایین تنه شما کاملا بی حس است)، کاملا هوشیار تا با دکتر و کار کنانش همکاری لازم را انجام دهید، فشار خون کمتر، فعالیت شش بهتر ضررها: عوارضی چون سرگیجه ، سبکی سر، افت یکدفعه ای فشار، لرزش، سر درد بعد از بیهوشی، البته تمام این ها بیشتر از چند ساعت باقی نمی ماند.
پیشنهاد: آیا آماده بستن چمدان بارداری تان هستید؟ با تهیه ی لیستی که به آنها نیاز دارید شروع کنید. همسرتان، مادرتان و دوستانتان را به خرید ببرید! آگاه باشید! پولتان را خرج لوازم بدرد نخور نکنید! لوازمی را خرید کنید که قطعا به آنها احتیاج خواهید داشت: برای خودتان (2 الی 3 سوتین مخصوص شیردهی _ تی شرت نخی _ لباس خواب مناسب _ لباس زیر_ جوراب _ روفرشی و کفش راحت و لباسی راحت برای برگشت از بیمارستان) همچنین شما به یک کیف بهداشتی شامل: مسواک، خمیر دندان، شامپو ، دستمال مرطوب، مرطوب کننده، نوار بهداشتی و حتی سشوار و گل سر برای جمع کردن موها و حوله حمام احتیاج خواهید داشت. برای بچه جوراب، لباس راحت، کلاه، حوله ، پوشک، دستمال مرطوب مخصوص نوزاد و پتو و حتما یادتان نرود که دوربین با خودتان ببرید!
هفته عالی داشته باشید …

به این مقالات نیز سر بزنید

بهترین غذاها برای وزن گیری نوزاد
تغذیه نوزاد
الهام احمدی
بهترین غذا‌ها برای وزن گیری نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که آیا نوزاد شما به همان سرعتی که باید رشد می‌کند یا خیر؟  اگر نگران این هستید که وزن نوزادتان

اثرات مصرف قند زیاد بر سلامتی کودکان
تعذیه کودک
الهام احمدی
اثرات مصرف زیاد قند بر سلامتی کودکان

فقط چند چیز وجود دارد که چهره کودک را مانند یک خوراکی شیرین روشن می کند. اکثر کودکان با رویش دندان، دوز ساکارز و گلوکز

مشکلات خواب نوزادان
مراقبت از نوزاد
الهام احمدی
مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن

مشکلات خواب نوزادان و راه حل های آن  آیا با مشکلات خواب نوزاد دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب نوزاد با خواب بزرگسالان متفاوت

Scroll to Top
اسکرول به بالا

تخفیف ویژه

با وارد کردن نام و شماره موبایل خود، از بیبی لینو تخفیف بگیرید!
کد تخفیف برای شما پیامک خواهد شد.
برای خرید به فروشگاه happybuy مراجعه فرمایید.